Met mentale training ben je weerbaarder als het even tegenzit.

INDIVIDUELE TRAINING

Je kunt mentale training individueel volgen, dan wordt de training voor jou op maat gemaakt. Er is een aparte training voor volwassen (top)sporters en voor talenten. Doordat er precies gekeken wordt wat jij nodig hebt, kan er direct wat gedaan worden met jou persoonlijke vraag.
Sporters die onder druk moeten presteren kiezen voor mentale training, wanneer:

  • Het prestatieniveau bij trainingen hoger ligt dan bij wedstrijden;
  • Spanning, angst om te falen of boosheid het prestatiegedrag negatief beïnvloedt;
  • Plezier minder wordt;
  • Zij mentaal weerbaarder willen worden.

Je traint mentale vaardigheden waardoor je prestaties verbeteren en je meer plezier krijgt in de uitvoering.

 

Team mentale training

Wanneer je met jouw hele groep of team traint kun je ‘mentale problemen’ voorkomen. Je traint groepsgewijs mentale weerbaarheid, zodat de sporters:

  • Herkennen wanneer ze afgeleid worden;
  • Weten hoe zij hun aandacht richten op informatie die ertoe doet;
  • Vaardigheden leren om te presteren onder druk.
Mentale vaardigheden zijn bijvoorbeeld: zelfvertrouwen, doelen stellen, concentratie en aandacht, optimale spanning, visualiseren, communiceren.

Theorie en praktijk
In overleg met de trainer is er een theoretisch gedeelte met uitleg van de sportpsychologische theorie. Het werkt goed, wanneer de sporters de theorie tijdens de fysieke training toepassen. Hierbij werk ik als als sportpsycholoog samen met de trainer, waarbij we de geleerde mentale vaardigheden verwerken in de trainingsvormen op de sportplek. We kunnen dan de druk opvoeren, waardoor je ziet welk prestatiegedrag de sporter laat zien in stressvolle omstandigheden.

Je leert als sporter optimaal presteren onder druk. 

Wil je meer weten klik dan door naar onze trainingsmodules of stel je vraag via ons contactformulier.